Geometria zawieszenia


Zauważyłeś, że Twój pojazd sprawia pewne trudności w prowadzeniu? Ściąga Cię w prawo bądź w lewo jak tylko puścisz kierownicę. I w ogóle masz wrażenie, że auto jest niestabilne? Przyczyną takiego stanu rzeczy może być problem z geometrią kół. W tej sytuacji powinieneś niezwłocznie zgłosić się do serwisu w celu kontroli oraz regulacji. Pamiętaj, że niewłaściwa geometria powoduje nieregularne zużycie ogumienia, co w konsekwencji może być bardzo niebezpieczne! W naszym seriwsie pracujemy na najbardziej zaawansowanej maszynie do regulacji marki Werther. Wszystkie badania zakończone są wydrukiem ze wszelkimi parametrami zawieszenia.

Dlaczego geometria kół w pojeździe jest ważna?

Geometria kół jest jednym podstawowych czynników mających wpływ na zużywanie się i uszkodzenie opon. Zatem zadaniem właściwej geometrii auta jest minimalizowanie owego zużycia i ograniczenie ilości uszkodzeń ogumienia. Ma także na celu podniesienie komfortu i zwiększenie przyjemności płynącej z jazdy autem, tak dla kierowcy, jak i jego pasażerów. Odpowiednio ustawiona geometria zmniejsza zużycie opon, przez co wzrasta ich trwałość oraz poprawia się precyzja kierowania samochodem i bezpieczeństwo jazdy w ogóle.

Przyczyny niewłaściwej geometrii kół

Rozregulowanie i zmiana geometrii kół w aucie występuje stosunkowo rzadko i zazwyczaj jest efektem uszkodzenia mechanicznego np. wjechania ze sporą prędkością w dziurę w drodze lub uderzenia kołem w wysoki krawężnik. Zdarzają się też sytuacje, gdy niewłaściwa geometria powstaje w wyniku poważniejszych zdarzeń, takich jak kolizje i wypadki drogowe.

Podstawowe powody dla których powinniśmy zadbać o geometrię kół w pojeździe

•Bezpieczeństwo jazdy,

•Zwiększenie żywotności opon,

•Zmniejszenie zużycia paliwa,

•Zmniejszenie oporu toczenia opon,

•Zwiększenie płynności i komfortu jazdy,

•Oszczędność pieniędzy.

Kiedy należy sprawdzić geometrię kół w aucie?

Należy sprawdzić geometrię kół zawsze, gdy:

•Uderzymy kołem w jakakolwiek przeszkodę,

•Zauważyliśmy nierównomierne lub zwiększone zużycie ogumienia,

•Mamy trudności z prowadzeniem pojazdu i wykonywaniem manewrów,

•Ściąga pojazd w prawo lub lewo,

•Pojazd jedzie prosto przy skręconej kierownicy,

•Naprawialiśmy lub wymienialiśmy elementy zawieszenia bądź układu kierowniczego,

•Planujemy zakup nowych opon i chcemy żeby służyły nam możliwie jak najdłużej,

•Po wyjściu z zakrętu kierownica nie powraca do pozycji neutralnej.