Regeneracja turbosprężarek


Profesjonalna regeneracja turbosprężarki jest procesem złożonym. Oprócz naprawy turbosprężarki i wymiany uszkodzonych lub zużytych elementów na nowe, ważne jest również przeanalizowanie pierwotnej przyczyny uszkodzenia turbiny. W większości przypadków uszkodzenie turbosprężarki następuje wskutek przyczyny zewnętrznej. Usunięcie usterki w samochodzie jest konieczne dla dalszej bezawaryjnej pracy zregenerowanej części.

Podczas procesu naprawczego nasi pracownicy dokonują drobiazgowej analizy uszkodzonych części turbiny i zawsze informują klienta o dodatkowych czynnościach, które powinien wykonać przed montażem turbosprężarki w samochodzie. Dodatkową usługą świadczoną przez nasz serwis jest czyszczenie turbosprężarek. Oferta ta skierowana jest głównie do Klientów, którzy posiadają turbiny ze zmienną geometrią łopatek VNT. Bardzo często się zdarza, że turbosprężarka "przeładowuje", a samochód zaczyna działać w tzw. trybie awaryjnym. W takiej sytuacji nie zawsze konieczna jest pełna regeneracja turbosprężarki, często wystarczy jedynie wyczyścić mechanizm zmiennej geometrii łopatek turbiny.

Bardzo istotne jest poprawne funkcjonowanie układu podciśnieniowego w samochodzie, który bezpośrednio wpływa na pracę zmiennej geometrii turbosprężarki (elektrozawory, wężyki, pompa podciśnieniowa).

Proces regeneracji obejmuje:

•demontaż turbosprężarki,

•mycie, czyszczenie i piaskowanie części składowych turbiny,

•ocenę uszkodzenia

•wymianę uszkodzonych elementów turbosprężarki na nowe,

•wyważenie wirnika strony gorącej oraz koła kompresji,

•montaż głowicy (rdzenia) turbosprężarki,

•test szczelności,

•szybkoobrotowe doważenie rdzenia turbosprężarki,

•końcowy montaż oraz regulację wartości ciśnienia doładowania.

Zalecane dodatkowe czynności:

•wymiana oleju, filtra oleju oraz powietrza,

•kontrola pompy i przewodów olejowej oraz ciśnienia oleju,

•sprawdzenie układu podciśnień sterujących turbosprężarką,

•kompleksowe czyszczenie układu dolotowego silnika,

•komputerowa diagnostyka samochodu,

•czyszczenie zaworu recyrkulacji spalin EGR,

•wyczyszczenie miski olejowej oraz smoka,

•sprawdzenie drożności układu wydechowego - katalizator, DPF, FAP.